When you walk through a storm
hold your head up high
And don’t be afraid of the dark.
At the end of a storm is a golden sky
And the sweet silver song of a lark.
Walk on through the wind,
Walk on through the rain,
Tho’ your dreams be tossed and blown.
Walk on, walk on with hope in your heart
And you’ll never walk alone,
You’ll never, ever walk alone.
Walk on, walk on with hope in your heart
And you’ll never walk alone,
You’ll never, ever walk alone.
«Sero te amaui, pulchritudo tam antiqua et tam noua, sero te amaui! et ecce intus eras et ego foris et ibi te quaerebam et in ista formosa, quae fecisti, deformis inruebam. mecum eras, et tecum non eram. ea me tenebant longe a te, quae si in te non essent, non essent. uocasti et clamasti et rupisti surditatem meam, coruscasti, splenduisti et fugasti caecitatem meam, flagrasti, et duxi spiritum et anhelo tibi, gustaui et esurio et sitio, tetigisti me, et exarsi in pacem tuam.»
Santo Agostinho de Hipona, Confissões, X, XXVII, 38
Bem… eu não iria tão longe.
Uma bela escolha, para uma melhor recordação. Uma música com vários significados: glorificada como Hino ao futebol, ela representa uma gota do oceano de óptimas músicas que “The King” interpretou.
Esta também é a minha fase predilecta de Elvis. Aparte as lantejoulas, aqui a sua voz assumia todo o soul que lhe provinha das entranhas.
Mas, eu, romântico assumido, ainda me deixo cativar pelas teias da paixão de “Suspicious Minds”:
“We’re caught in a trap
I can’t walk out
Because I love you too much baby
Why can’t you see
What you’re doing to me
When you don’t believe a word I say?
We can’t go on together
With suspicious minds
And we can’t build our dreams
On suspicious minds…”
Ave Caesar